Kayıtsız III

20090713

"KAYITSIZ III yüzyıllardır Bristol körfezinde ve İngiltere kıyılarında, eski kalyonlara en fırtınalı havalarda bile kılavuzluk hizmeti yapan son derece denizci, eski İngiliz kılavuz teknelerinin dünyadaki en gelişmiş hatta evrime uğramış versiyonudur. "Bristol Channel Pilot Cutter" olarak adlandırılan bu tekneler 20.yüzyılda dizaynerler tarafından geliştirilerek yelkenli açık deniz yatları olarak tasarlanmışlar ve bir çok unutulmaz seyahatleri tamamlamışlardır.

Ben de Amerikalı dizayner Y. Marie Tanton ile görüşerek, bu tekneyi daha kısa bir omurga ve V biçimli bir karina ile daha da modernize etme düşüncemi kendisine açtım. Kendisi bu fikre çok olumlu baktı ve böyle bir projeyi seve seve tasarlayacağını bana bildirdi. Sonunda karşılıklı fikir alış verişiyle Kayıtsız III' ün gövde tasarımı ortaya çıktı.

KAYITSIZ III temel olarak Batı Karadeniz’de bir tersanede yapıldı. Kendisini böyle bir yola hazırlamak için 2 yıldır üzerinde emek verdim.


Teknemi bir çok koşulda denediğimi söyleyebilirim. Bir çok koşulda, bir çok farklı dizayn üzerindeki deneyimlerimden sonra, kendi boyutlarında denizciliği bu kadar başarılı ve işlevine göre şaşırtıcı derecede çabuk hızlanan böyle bir dizayn görmediğimi içtenlikle söylemek istiyorum." Özkan Gülkaynak

0 comments

Yorum Gönder